AK Parti İzmir Milletvekili ve Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı Ceyda Bölünmez Çankırı, son günlerde Bergama’da gündeme gelen çöp görüntülerine ilişkin yazılı açıklama yaptı. Bergama’daki katı atık tesisinin kapasite artışı için gerekli yetkinin İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne aylar önce verildiğini belirten Çankırı, aradan geçen sürede somut bir adım atılmadığını savundu. Mevcut tesisin uzun yıllardır Bergama ve çevre ilçelerin atık yönetiminde önemli bir rol üstlendiğini ifade eden Çankırı, günlük yaklaşık 500 ton atık kabul etmesi gereken tesise 2 bin 500 tona yakın çöp taşındığını öne sürdü. Kapasitesinin yaklaşık beş katı yük altında çalışan bir tesisin çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmasının kaçınılmaz olduğunu belirtti.

“Yetki verildi, adım atılmadı”

AK Partili Çankırı, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın talebi doğrultusunda geçtiğimiz yıl ekim ayında kapasite artışı ve teknik düzenlemeler için İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne oy birliğiyle yetki verildiğini hatırlattı. Aradan geçen yaklaşık sekiz aylık süreçte kapasite artışı konusunda hangi çalışmaların yapıldığının ve hangi aşamaya gelindiğinin kamuoyu tarafından merak edildiğini ifade eden Çankırı, gerekli adımların zamanında atılması halinde bugün yaşanan görüntülerin ortaya çıkmayabileceğini savundu.

“Yeni bir Harmandalı oluşturmayın”

Bergama’daki tesisin gerekli yatırımlar yapılmadan kapasitesinin çok üzerinde işletildiğini öne süren Çankırı, bu durumun geçmişte İzmir’de yaşanan Harmandalı örneğine benzer sorunların ortaya çıkmasına neden olabileceğini dile getirdi. Yaşanabilecek olumsuzlukların bedelini Bergama ve çevre ilçelerde yaşayan vatandaşların ödeyeceğini söyledi.

“Avrupa'da miras, Bergama'da çöp”

UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan Bergama’nın uluslararası ölçekte önemli bir kültürel miras merkezi olduğunu vurgulayan Çankırı, ilçenin çöp görüntüleriyle gündeme gelmesinin üzücü olduğunu ifade etti. Bergama’nın tarihi, kültürü ve medeniyet birikimiyle anılması gerektiğini belirterek, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ni kapasite artışı süreciyle ilgili kamuoyunu bilgilendirmeye ve gerekli çalışmaları hızlandırmaya davet etti. Açıklamasında, çevre ve atık yönetimi konusunda kalıcı çözümlerin hayata geçirilmesinin önemine dikkat çeken Çankırı, Bergama’daki mevcut durumun yakından takip edilmesi gerektiğini kaydetti.

Kaynak: Bülten