İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay'ın geçtiğimiz hafta Kiraz ilçesinde öğrencilere verdiği söz hayata geçirildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği organizasyon kapsamında Kiraz Örencik Zeybekler İlkokulu ve Ortaokulu öğrencileri, karne sevincini İzmir Doğal Yaşam Parkı gezisiyle yaşadı. Programa 207 öğrenci ile birlikte 16 öğretmen ve veliler katılırken, geziye Başkan Cemil Tugay'ın yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanı Hüseyin Gökhan Özdemir, Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Anıl Kaçar ile Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı da eşlik etti. Doğal Yaşam Parkı'nın kapısından itibaren büyük bir heyecan yaşayan öğrenciler, daha önce görmedikleri birçok hayvan türüyle tanışma fırsatı buldu. Gün boyunca parkı gezen çocuklar, farklı canlı türlerini yakından inceleyerek doğayla iç içe vakit geçirdi.

Başkan Tugay'dan doğa ve yaşam hakkı vurgusu

Öğrencilerle bir araya gelen Başkan Cemil Tugay, İzmir Doğal Yaşam Parkı'nın Türkiye'nin en büyük doğal yaşam parklarından biri olduğunu belirterek parkta 140 farklı türden bin 500'ün üzerinde hayvanın bulunduğunu anlattı. Parkın simgelerinden biri olan fil ailesine de değinerek, burada dünyaya gelen İzmir, Deniz ve Ege isimli fillerin hikâyesini öğrencilerle paylaştı. Doğal yaşamın korunmasının önemine dikkat çeken Tugay, insanların dünyayı diğer canlılarla birlikte paylaştığını belirterek tüm canlıların yaşam hakkına saygı gösterilmesi gerektiğini ifade etti. Çocukların bu bilinci küçük yaşta kazanmasının önem taşıdığını vurgulayarak, doğanın korunmasının hem ekolojik denge hem de insanların huzurlu bir yaşam sürmesi açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

"Kirazlı çocuklar kendilerini yalnız hissetmeyecek"

Kirazlı öğrencilere seslenen Başkan Tugay, okulun daha iyi şartlara kavuşması için belediye olarak çalışmalarını sürdüreceklerini belirtti. Çocukların daha iyi eğitim ortamlarına sahip olması, sosyal etkinliklere katılması ve İzmir'i daha yakından tanıması için destek vermeye devam edeceklerini kaydederek, belediye olarak her zaman yanlarında olacaklarını dile getirdi. Geleceğe ilişkin umutlarını da paylaşan Tugay, çocukların büyüdüğünde Türkiye'nin ve dünyanın daha güzel bir yer olması için hep birlikte çalışacaklarını ifade etti.

Çocuklar fillerle buluştu

Konuşmasının ardından öğrencilerle birlikte fil ailesini ziyaret eden Başkan Tugay, çocuklarla birlikte filleri elma ve havuçla besledi. Etkinlik boyunca renkli görüntüler oluşurken öğrenciler, en çok ilgilerini çeken hayvanları yakından inceleme fırsatı buldu. Bazı öğrenciler ilk kez bir fili yakından görmenin heyecanını yaşarken, bazıları aslanları ilgiyle izledi, bazıları ise sürüngenler bölümünde uzun süre vakit geçirdi.

Öğrenciler unutamayacakları bir gün yaşadı

Geziye katılan öğrenciler de yaşadıkları mutluluğu dile getirdi. Sekizinci sınıf öğrencisi Eda Geleş, daha önce Doğal Yaşam Parkı'na gelebileceğini hiç düşünmediğini belirterek bu imkânın sağlanmasından dolayı büyük mutluluk duyduğunu söyledi. Ayşegül Baysal ise parkı ilk kez ziyaret ettiğini, özellikle filler ve yılanlardan etkilendiğini ifade etti. Altıncı sınıf öğrencisi Rabia Koç, uzun zamandır Doğal Yaşam Parkı'nı görmek istediğini belirterek en çok bukalemunların renk değiştirmesinden etkilendiğini, yılanların büyüklüğünün ise kendisini şaşırttığını anlattı. Hazal Yılgıner günü çok güzel geçirdiğini ifade ederken, Yurdagül Seyri de ilk kez geldiği parkta hayvanları yakından görmenin mutluluğunu yaşadığını paylaştı.

Karne şenliği de düzenlenecek

Doğayla iç içe geçen gezinin ardından öğrencilere çeşitli hediyeler verildi. Gün sonunda unutamayacakları anılarla Kiraz'a dönen öğrenciler, karne sevincini farklı bir etkinlikle kutlamış oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, Başkan Cemil Tugay'ın Kiraz ziyaretinde verdiği söz doğrultusunda Kiraz Örencik Zeybekler Ortaokulu'nda öğrenciler için karne şenliği de düzenleyeceği bildirildi.

Muhabir: Nazlı Şentürk