EuroLeague'de 2026-27 sezonu öncesinde önemli bir karar alındı. Organizasyon yönetimi ve hissedar kulüpler, 20 takımlı lig formatının korunmasına karar verirken, AS Monaco'nun geçici olarak organizasyondan ayrılmasıyla boşalan kontenjan Beşiktaş'a verildi.

13 hissedar kulübün oy birliğiyle alınan kararın ardından siyah-beyazlı ekip, gelecek sezon EuroLeague'de mücadele etme hakkı kazandı. Böylece Türkiye, Avrupa basketbolunun en üst düzey organizasyonunda Anadolu Efes, Fenerbahçe Beko ve Beşiktaş olmak üzere üç takımla temsil edilecek.

EuroCup performansı Beşiktaş'ın önünü açtı

Beşiktaş'ın EuroLeague'e katılım sürecinde 2025-26 EuroCup sezonundaki performansı da etkili oldu. Siyah-beyazlı ekip organizasyonda finale kadar yükselirken, finalde JL Bourg'a mağlup olarak sezonu ikinci sırada tamamladı.

EuroCup şampiyonu JL Bourg'un EuroLeague'e katılım hakkını kullanmayacağını açıklaması ve AS Monaco'nun organizasyondan ayrılması, Beşiktaş'ın EuroLeague'e dahil edilmesinin önünü açan gelişmeler arasında yer aldı.

EuroLeague 20 takımla devam edecek

EuroLeague yönetimi, yoğun maç takvimi nedeniyle takım sayısını 19'a düşürme seçeneğini de değerlendirdi. Ancak gerçekleştirilen EuroLeague Commercial Assets Yönetim Kurulu toplantısında mevcut 20 takımlı formatın korunmasına karar verildi.

Organizasyonun ise 2027-28 sezonundan itibaren 24 takımlı yeni bir sisteme geçmesi planlanıyor. Yeni dönemde konferans formatının uygulanmasının da gündemde olduğu belirtildi.

2026-27 EuroLeague takımları belli oldu

2026-27 sezonunda EuroLeague'de mücadele edecek ekipler şu şekilde sıralandı:

Anadolu Efes, Fenerbahçe Beko, Beşiktaş, Real Madrid, Barcelona, Baskonia, Valencia Basket, Panathinaikos, Olympiacos, Maccabi Tel Aviv, Zalgiris Kaunas, Bayern Münih, EA7 Emporio Armani Milan, Virtus Bologna, ASVEL, Paris Basketball, Partizan, Kızılyıldız, Dubai Basketball ve Hapoel Tel Aviv.

Kaynak: Haber Merkezi