İzmir’de toplu ulaşımın önemli unsurlarından biri olan İZBAN’da, pandemi sürecinde geçici olarak kaldırılan butonlu kapı sistemi yeniden uygulanacak. Yeni düzenleme kapsamında 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren tren kapıları otomatik olarak açılmayacak.

İZBAN’da Otomatik Kapı Sistemi Sona Eriyor

Koronavirüs pandemisi döneminde temas kaynaklı bulaş riskini azaltmak amacıyla devreye alınan otomatik kapı sistemi, yerini yeniden butonlu kapı uygulamasına bırakıyor. İZBAN tarafından hayata geçirilecek uygulamayla birlikte yolcular, iniş ve biniş yapacakları kapıları üzerindeki buton aracılığıyla açabilecek. Yeni sistem, yaz aylarında vagon içindeki sıcaklık dengesinin korunması ve enerji tüketiminin azaltılması amacıyla uygulanacak.

Enerji Tasarrufu ve Yolculuk Konforu Hedefleniyor

Mevcut uygulamada trenlerin duraklara ulaşmasının ardından tüm kapılar otomatik olarak açılıyor. Bu durum, kullanılmayan kapılardan da vagon içindeki serin havanın dışarı çıkmasına neden oluyor. 1 Temmuz itibarıyla başlayacak butonlu sistem sayesinde yalnızca yolcu kullanımının olduğu kapılar açılacak. Böylece vagonların iç sıcaklığının korunması, klima kullanımından kaynaklanan enerji tüketiminin azaltılması ve karbon salınımının düşürülmesi amaçlanıyor.

Kapılar Yeşil Işık Sonrasında Açılabilecek

İZBAN yolcularının pandemi öncesinde kullandığı sistemde, tren durağa ulaştığında kapı üzerindeki kırmızı ışık kapının açılmaya hazır olmadığını gösterecek. İniş ve biniş için gerekli güvenlik koşullarının sağlanmasının ardından yeşil ışık yanacak. Yolcular bu aşamada kapı üzerindeki butona basarak kapıyı açabilecek.

Bilgilendirme Anonsları Yapılacak

Butonlu kapı uygulamasının başlamasıyla birlikte istasyonlarda ve trenlerde yolculara yönelik bilgilendirme anonsları gerçekleştirilecek. Uygulama, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN’ın tüm trenlerinde kullanılmaya başlanacak.

Kaynak: İHA