İzmir Büyükşehir Belediyesi, iklim krizinin etkileri, artan nüfus ve yaşlanan altyapının oluşturduğu sorunlara karşı kent genelinde kapsamlı bir içme suyu altyapı yatırımını hayata geçiriyor. İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma kapsamında 12 ilçede ekonomik ömrünü tamamlayan içme suyu şebekeleri yenilenirken, proje için toplam 525 milyon liralık yatırım yapılıyor. Karabağlar, Konak, Buca, Gaziemir, Balçova, Narlıdere, Güzelbahçe, Karşıyaka, Çiğli, Bayraklı, Bornova ve Kemalpaşa'yı kapsayan çalışmalarla arızaların azaltılması ve vatandaşların kesintisiz, sağlıklı içme suyuna erişiminin güçlendirilmesi amaçlanıyor.
387 kilometrelik altyapı yenilenecek
İZSU, sık arızalanan, ekonomik ömrünü tamamlayan ve su kayıplarına neden olan hatları belirleyerek kapsamlı bir yenileme programı hazırladı. Çalışmalar kapsamında yaklaşık 222 kilometrelik içme suyu şebekesi ile 165 kilometrelik branşman hattı tamamen değiştirilecek. Böylece suyun kaynağından abonelere ulaştığı altyapı sistemi yenilenirken, eski bağlantı hatlarının değiştirilmesiyle su kaçaklarının azaltılması, arıza sayılarının düşürülmesi ve su kaynaklarının daha verimli kullanılması hedefleniyor. Yatırımdan yaklaşık 33 bin abonenin doğrudan yararlanacağı belirtildi.
Kent genelinde eş zamanlı çalışma
Yatırım programı kapsamında ekipler kent genelinde birçok noktada çalışmalarını sürdürüyor. Karabağlar'da Arap Hasan, Basın Sitesi ve Sarıyer mahallelerinde başlayan çalışmaların ardından Bozyaka, Çalıkuşu, Sevgi, Kazım Karabekir, Doğanay, Esenyalı, Şehitler ve Vatan mahallelerinde de şebeke ile branşman hatları yenilenecek. Konak'ta Boğaziçi ve Ulubatlı mahallelerinde tamamlanan çalışmaların ardından Lale, Küçükada, Yenidoğan, Ferahlı, Yeşildere, Murat, Huzur, Atamer, Trakya, Zafertepe ve Mithatpaşa mahallelerinde yeni etaplara geçilecek. İlçede çok sayıda mahallede bina bağlantıları ve içme suyu şebekeleri de yenilenecek. Bayraklı'da Refik Şevket İnce, Çay, Çiçek, Cengizhan ve Muhittin Erener mahallelerinde çalışmalar devam ederken, Osmangazi ve Doğanlar mahalleleri ile Bornova'nın Erzene Mahallesi yeni etaplar arasında yer alıyor. Gaziemir'de Atatürk, Menderes, Hürriyet ve Fatih mahallelerindeki çalışmaların önemli bölümü tamamlanırken, Balçova, Narlıdere ve Buca'da da sorunlu hatların yenilenmesi sürüyor.
Güzelbahçe’ye yeni su damarı
İZSU, mevcut altyapının yenilenmesinin yanı sıra artan nüfusun ihtiyaçlarını karşılayacak yeni yatırımları da devreye alıyor. Bu kapsamda Güzelbahçe merkez ile Yelki Mahallesi arasında 3 kilometre uzunluğunda ve 400 milimetre çapında yeni bir içme suyu iletim hattı inşa ediliyor. Yeni hattın özellikle yaz aylarında yaşanan basınç ve debi sorunlarını azaltması, bölgenin gelecekteki su ihtiyacını daha güvenli şekilde karşılaması hedefleniyor.
Kırsalda da altyapı güçleniyor
Bornova'nın Kayadibi, Eğridere ve Sarnıç mahallelerinde yeni içme suyu hatları döşenirken, Gürpınar, Atatürk, Egemenlik, Ümit, Naldöken, Evka-3 ve Kazım Dirik mahallelerinde ana boru yenileme çalışmaları etaplar halinde devam ediyor. Kemalpaşa'da ise yeni imar bölgeleri başta olmak üzere birçok mahallede binlerce metrelik yeni içme suyu hattı inşa ediliyor. İlçede yeni abonelik bağlantıları oluşturulurken eski branşman hatları da yenileriyle değiştiriliyor.
Kesintisiz ve güvenli su
Yaklaşık 730 gün sürmesi planlanan yatırım programı boyunca yeni altyapının inşası sırasında oluşabilecek arızalara hızlı müdahale edilerek vatandaşların mağduriyet yaşamaması hedefleniyor. Çalışmalar tamamlandığında İzmir'in içme suyu altyapısının daha dayanıklı hale gelmesi, su kayıplarının azaltılması, arızalara bağlı kesintilerin en aza indirilmesi ve kent genelinde daha güvenli içme suyu hizmeti sunulması amaçlanıyor.





