Japonya, sabah saatlerinde meydana gelen 6.9 büyüklüğündeki depremle sarsıldı. Japonya Meteoroloji Ajansı (JMA) tarafından paylaşılan bilgilere göre depremin merkez üssü ülkenin kuzeydoğusunda yer alan Iwate eyaleti açıkları olarak belirlendi. Yerel saatle 07.30'da kaydedilen depremin, yerin yaklaşık 50 kilometre derinliğinde meydana geldiği açıklandı.

Deprem Tokyo dahil birçok bölgede hissedildi

Deniz açıklarında meydana gelen deprem, Iwate'nin yanı sıra Aomori, Miyagi ve Hokkaido eyaletleri ile başkent Tokyo ve çevresinde de hissedildi. Sabah saatlerinde yaşanan sarsıntı nedeniyle vatandaşlar kısa süreli panik yaşadı. İlk belirlemelere göre deprem nedeniyle can ya da mal kaybına ilişkin resmi bir açıklama yapılmadı.

Kritik altyapılar ve ulaşım hatlarında inceleme başlatıldı

Depremin ardından ilgili kurumlar bölgedeki kritik altyapı tesislerinde ve hızlı tren hatlarında kontroller gerçekleştirmeye başladı. Yetkililer, olası risklere karşı incelemelerin sürdüğünü bildirdi.

Japonya Meteoroloji Ajansı: Tsunami riski bulunmuyor

Japonya Meteoroloji Ajansı, depremin ardından yaptığı açıklamada tsunami tehlikesinin bulunmadığını duyurdu. Bununla birlikte deniz tabanındaki hareketlilik nedeniyle kıyı kesimlerinde küçük çaplı deniz seviyesi değişiklikleri yaşanabileceği belirtildi.

Kıyı bölgelerinde tedbirli olunması istendi

Yetkililer, tsunami uyarısı yapılmadığını ancak kıyıya yakın bölgelerde bulunan vatandaşların tedbirli davranmaları gerektiğini ifade etti. Depremin ardından gelişmelerin yakından takip edildiği ve bölgede gözlem çalışmalarının sürdüğü bildirildi.

Kaynak: AA