Türk sporunun en köklü kulüpleri arasında yer alan 114 yıllık Karşıyaka, armasında ay-yıldız taşıma onurunun 100'üncü yılını kutluyor. Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından verilen bu onurun bir asırlık yıl dönümü dolayısıyla kulüp tarafından özel etkinlikler gerçekleştirildi.
Armasında ay-yıldız kullanma onurunu verdi
Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Karşıyaka Kulübü'nü iki kez ziyaret etti. Atatürk'ün 24 Haziran 1926 tarihinde gerçekleştirdiği ziyarette, kulübün kurucularının Kurtuluş Savaşı'ndan cepheden döndükten sonra takımı yeniden oluşturduğu ve İzmir Ligi'nde yabancı rakipleriyle mücadele ederek hiç gol yemeden şampiyon olduğu bilgisi kendisine aktarıldı. Bunun üzerine Atatürk, Karşıyaka Kulübü'ne armasında ay-yıldız kullanma onurunu verdi.
Özel bir klip yayımlandı
Kulüp, bu tarihi olayın 100'üncü yılı dolayısıyla yapay zekâ teknolojisi kullanılarak hazırlanan özel bir klip yayımladı. Hazırlanan videoda, Karşıyaka'nın 1912 yılındaki zorlu savaş koşullarında kuruluş süreci ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün kulübün armasında ay-yıldız taşıma onurunu yeşil-kırmızılı kulübe vermesi canlandırıldı.
İlk ve tek kulüp olunduğu vurgusu
Karşıyaka yönetimi de yıl dönümü dolayısıyla "#Emanetin100Yılı" ve "#Ay-YıldızVarGöğsümüzde" başlıklarıyla bir mesaj paylaştı. Açıklamada, armasında ay-yıldız taşıma onurunun Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından verilen ilk ve tek kulüp olunduğu vurgulanırken, 24 Haziran 1926 tarihinde Atatürk'ün kulübü bizzat ziyaret ederek yeşil-kırmızı armaya ay-yıldız taşıma onurunu verdiği ve bu tarihi günün üzerinden tam bir asır geçtiği ifade edildi.
Yönetim tarafından yayımlanan mesajda, Ulu Önder'den alınan bu emanetin ilk günkü onur, gurur ve bağlılıkla taşınmaya devam edildiği belirtilerek, armadaki ay-yıldızın yalnızca bir sembol olmadığı, Cumhuriyet'e bağlılığın, taşınan sorumluluğun ve gelecek nesillere aktarılacak büyük bir mirasın simgesi olduğu ifade edildi. Açıklama, "100 yıldır göğsümüzde gururla... 100 yıldır aynı inançla..." sözleriyle tamamlandı.





