Karşıyaka Belediyesi, kamu kaynaklarının verimli kullanılması ve hizmet kapasitesinin artırılması amacıyla araç filosunu güçlendirmeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor. 2026 yılının başında kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü, mart ayından itibaren aktif olarak yürüttüğü çalışmalar kapsamında kaza, arıza ve çeşitli nedenlerle kullanım dışı kalan belediye araçlarını yeniden hizmete kazandırıyor.
Dört araç yeniden belediye envanterine katıldı
Örnekköy Şantiye Tesisleri'nde bulunan bakım atölyesinde gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda bir hafif ticari araç, bir binek otomobil, bir minibüs ve bir kamyon olmak üzere toplam dört araç bakım ve onarımdan geçirilerek yeniden belediye envanterine dahil edildi. Yenilenen araçların hizmete alınmasıyla birlikte belediyenin araç filosunun güçlendirilmesi ve sahadaki hizmet kapasitesinin artırılması hedefleniyor.
Beş aracın bakım çalışmaları sürüyor
Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü ekipleri, bir pikap, iki minibüs ve iki iş makinesi olmak üzere toplam beş aracın bakım ve onarım çalışmalarını da sürdürüyor. Çalışmaların tamamlanmasının ardından bu araçların da kısa süre içerisinde yeniden hizmet vermesi planlanıyor. Ekipler ayrıca ekonomik ömrünü tamamladığı değerlendirilen diğer araçlar üzerinde teknik incelemelerini sürdürürken, belediyeye ait tüm resmi araçların bakım ve onarım işlemlerini de kendi personeli ve mevcut imkânlarıyla gerçekleştiriyor.
"Öz kaynaklarımızla güçleniyoruz"
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, belediyenin mevcut kaynaklarını en verimli şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmeyi hedeflediklerini belirtti. Tasarrufun hizmetten vazgeçmek anlamına gelmediğini ifade ederek, uzun süredir atıl durumda bulunan araçların belediye ekiplerinin bilgi ve emeğiyle yeniden hizmete kazandırıldığını, bu sayede hem önemli ölçüde tasarruf sağlandığını hem de araç filosunun güçlendirildiğini kaydetti. Kısa süre önce kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü'nün kısa zamanda önemli sonuçlar ortaya koyduğunu vurgulayan Ünsal, elde edilen başarının belediyenin öz kaynaklarıyla gerçekleştirilen çalışmaların somut bir örneği olduğunu belirterek, projede görev alan personele teşekkür etti.




