AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, yaz mevsimiyle birlikte kentte yeniden gündeme gelen sivrisinek sorununa ilişkin açıklamalarda bulundu. Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Kaya, İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarım ve Hayvancılık Komisyonu Başkanı'nın sivrisinek sorununa yönelik değerlendirmelerini eleştirdi.
AK Partili Kaya'nın açıklaması şu şekilde:
İzmir'i adeta esir alan sivrisineklerle ilgili bir video çekmiş, belediyenin etkin mücadele etmek yerine sürekli 'sorun yok' açıklamalarına sığındığını söylemiştik. Uyarılar yapıldı, vatandaş şikayet etti ama görüyoruz ki anlayış değişmemiş. İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarım ve Hayvancılık Komisyonu Başkanı çıkmış, İzmir'de sivrisinek sorununun abartıldığını söylemiş. Hatta İzmir'de bir sinek sorunu varmış gibi algı oluşturulduğunu söylemiş. Sonra da eklemiş: 'Büyükşehir Belediyesi tüm imkanlarıyla mücadele ediyor.' Yetmemiş, bir de sorunun yerel yönetimlere yüklenemeyeceğini söylemiş. Önce 'sorun yok' demişler, ardından 'varsa da bizim sorunumuz değil' demişler. Ortalık sivrisinekten geçilmiyor. Yakarcalar yaz akşamlarının değişmez misafirleri olmuş. Bir şehrin insanı 40 derece sıcakta sivrisinek korkusuyla pencere açamıyorsa orada algı değil, gerçek bir sorun vardır. Sivrisineklerle mücadele açıklamayla olmaz, sahada olur. Durgun su birikintilerini ortadan kaldırarak olur. Düzenli ve etkin ilaçlamayla olur. Ama siz mücadele etmek yerine sorunu inkar ederseniz, sivrisinekler de bunu hizmete teşekkür olarak anlar. Yakında sivrisinekler belediyeye teşekkür plaketi verirse hiç şaşırma. Çünkü görünen o ki İzmir'de en istikrarlı yaşam koşullarına sahip canlılar sivrisinekler. Sorumlu yöneticilik; sorunu kabul edip çözüm üretmektir ve bilinmelidir ki bu sıcak yaz akşamlarında insanlar evlerinde tutsak gibi yaşıyorlarsa o şehirde sorun sivrisinek değil, sorunu görmezden gelen yönetim anlayışıdır.




