Manisa Büyükşehir Belediyesi, yaz mevsimiyle birlikte artış gösteren haşere ve vektörlere karşı yürüttüğü mücadele çalışmalarını Alaşehir'de yoğunlaştırdı. İlçe genelinde gerçekleştirilen ilaçlama çalışmalarında 20 araç ve 30 personel görev alırken, uygulamaların kentin 17 ilçesinde aralıksız sürdürüleceği açıklandı. Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı'na bağlı Vektörlerle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, halk sağlığını korumaya yönelik çalışmalarını yaz boyunca kesintisiz sürdürüyor.

Üreme alanlarında düzenli ilaçlama yapılıyor

Belediye ekipleri, sivrisinek ve diğer zararlıların üreme alanları arasında bulunan sulak bölgeler, rögarlar, çöp konteynerleri ve kışlaklarda düzenli denetim ve ilaçlama faaliyetleri yürütüyor. Alaşehir'de gerçekleştirilen çalışma kapsamında ilçe merkezindeki cadde ve sokaklarda gündüz ve gece olmak üzere eş zamanlı ilaçlama uygulamaları yapıldı. Çalışmalarla haşere popülasyonunun kontrol altına alınması ve vatandaşların yaz aylarını daha sağlıklı koşullarda geçirmesi hedefleniyor.

Çalışmalar 17 ilçede devam edecek

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, halk sağlığının korunmasının belediyenin öncelikli görevleri arasında yer aldığını belirtti. Dutlulu, Alaşehir'de başlatılan ilaçlama çalışmalarının cadde cadde ve sokak sokak sürdürüldüğünü ifade ederek, vektör ve haşere oluşumunu önlemek amacıyla ekiplerin gündüz ve gece sahada görev yaptığını aktardı. Daha temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir Manisa hedefi doğrultusunda çalışmaların 17 ilçenin tamamında devam edeceğini kaydederek, ekiplerin 7 gün 24 saat görev başında olduğunu belirtti.

İlaçlama araçları anlık takip edilebilecek

Başkan Dutlulu, vatandaşların ilaçlama araçlarının konumunu ve çalışma güzergâhını dijital ortamdan takip edebileceğini de açıkladı. Manisa Büyükşehir Belediyesi'nin "Üzüm" mobil uygulamasında yer alan "Hizmet Aracım Nerede?" modülü üzerinden ilaçlama araçlarının anlık konumu, izlediği güzergâh ve kamera görüntülerine canlı olarak ulaşılabileceği bildirildi.

Muhabir: Aylin Topaloğlu