Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, site aidatlarına ilişkin yeni düzenlemenin ilk adımının Resmi Gazete’de yayımlandığını açıkladı. Düzenlemeyle birlikte site aidatlarının belirlenmesinde kat maliklerinin yetkisi artırıldı. Bakan Kurum, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, vatandaşların ihtiyaçları doğrultusunda adımlar atıldığını belirterek, aidat düzenlemelerinin yürürlüğe girdiğini duyurdu.

Keyfi Aidat Artışlarının Önüne Geçilmesi Hedefleniyor

Bakanlık tarafından paylaşılan bilgilere göre, yeni uygulamayla site yönetimlerinin aidat tutarları ve harcama kalemlerinde keyfi karar almasının önüne geçilmesi amaçlanıyor. Düzenleme kapsamında, şeffaf olmayan harcamaların engellenmesi ve aidat süreçlerinde denetimin artırılması hedefleniyor.

Yeni sisteme göre, yıl başında aidat konusunda çoğunluk kararı alınamaması halinde mevcut aidatlara yalnızca devletin belirlediği Yeniden Değerleme Oranı kadar artış yapılabilecek.

Yeni Aidat Tutarı Kat Malikleri Kurulunda Belirlenecek

Düzenleme kapsamında yeni aidat tutarının kesinleşmesi için 3 ay içerisinde kat malikleri kurulunun toplanması zorunlu hale getirildi. İlk toplantıda karar alınabilmesi için site sakinlerinin yüzde 50+1 çoğunluğunun sağlanması gerekecek.

İlk toplantıda yeterli çoğunluk oluşmaması durumunda yapılacak ikinci toplantıda ise katılanların çoğunluğunun oyu ile yeni aidat tutarı kesinleşecek. Böylece aidat miktarını doğrudan site yöneticileri yerine kat malikleri kurulu belirlemiş olacak.

Yönetim Planı Değişikliği İçin Yeni Çoğunluk Şartı

Yeni düzenlemeyle birlikte toplu yapılardaki yönetim planlarının değiştirilmesine ilişkin çoğunluk şartı da yeniden düzenlendi. Buna göre, temsilciler kurulunda daha önce aranan 5’te 4 çoğunluk şartı, 3’te 2 çoğunluk olarak değiştirildi. Bakan Kurum, yapılan değişikliklerle birlikte site yönetimlerinin aidat başta olmak üzere keyfi kararlar almasının önüne geçilmesinin hedeflendiğini ifade etti.

Kaynak: DHA