Tapu ve arsa alım satımlarında uygulanacak Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu olarak devreye alınacağı tarih yeniden değişti. Ticaret Bakanlığı, daha önce 1 Temmuz 2026 olarak açıklanan uygulama başlangıcının 1 Ekim 2026'ya ertelendiğini duyurdu. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kurumlarla yürütülen teknik entegrasyon süreçlerinin tamamlanabilmesi amacıyla uygulamanın üç ay süreyle ertelendiği belirtildi.
Güvenli Ödeme Sistemi için ikinci erteleme kararı
Güvenli Ödeme Sistemi'nin uygulamaya alınma sürecinde daha önce de takvim değişikliğine gidilmişti. İlk etapta 1 Mayıs 2026'da yürürlüğe girmesi planlanan sistemin başlangıç tarihi daha sonra 1 Temmuz 2026'ya ertelenmişti. Son alınan kararla birlikte zorunlu uygulama tarihi bu kez 1 Ekim 2026 olarak revize edildi.
Teknik entegrasyon çalışmaları gerekçe gösterildi
Ticaret Bakanlığı, erteleme kararının gerekçesi olarak ilgili kurumlarla yürütülen teknik entegrasyon çalışmalarını gösterdi. Açıklamada, sistemin sağlıklı şekilde uygulanabilmesi için gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanmasının hedeflendiği ifade edildi.
Güvenli Ödeme Sistemi ne sağlayacak?
Daha önce taşıt alım satımlarında kullanılmaya başlanan Güvenli Ödeme Sistemi, taşınmaz alım satımlarında da ödeme süreçlerinin güvenli şekilde yürütülmesini amaçlıyor. Sistemin, alıcı ve satıcıların dolandırıcılık, sahtecilik ve hırsızlık gibi risklerle karşılaşmasının önüne geçmesi hedeflenirken, taşınmaz satışlarında para transferlerinin daha güvenli gerçekleştirilmesi ve kayıt dışılığın azaltılmasına katkı sağlaması öngörülüyor.





