Afyonkarahisar Polis Meslek Eğitim Merkezi'nde (POMEM) eğitimlerini tamamlayan 432 polis adayı için mezuniyet töreni düzenlendi. Yaklaşık 10 aylık eğitim sürecini başarıyla tamamlayan adaylar, yemin ederek Türk Polis Teşkilatı'nın yeni mensupları olarak görev yapmaya hazır hale geldi.
POMEM yerleşkesinde gerçekleştirilen 32. dönem mezuniyet töreni, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Törende dönem birincisi tarafından yaş kütüğüne plaket çakılırken, eğitim sürecinde dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve çeşitli hediyeler takdim edildi.
Törende konuşan Afyonkarahisar Vali Vekili Celil Ateşoğlu, polis adaylarının büyük bir özveriyle yürüttükleri eğitim sürecini başarıyla tamamladığını belirterek, taşıyacakları üniformanın devletin otoritesini, milletin güvenini ve hukukun üstünlüğünü temsil ettiğini ifade etti.
Ateşoğlu, polislik mesleğinin büyük sorumluluk gerektirdiğini vurgulayarak, "Sizlerden beklentimiz, görevinizi hangi şart altında olursa olsun hukuka bağlı, adaletli, vicdanlı ve tarafsız bir anlayışla yerine getirmenizdir. Unutmayınız ki polis, gücünü kanundan, görev anlayışını ise devletine ve milletine olan bağlılığından alır." dedi.
Ailelere de seslenen Ateşoğlu, evlatlarının başarısında ailelerin sabır ve fedakârlığının önemli payı bulunduğunu belirterek desteklerinden dolayı teşekkür etti.
Afyonkarahisar POMEM Müdürü Üzeyir Taşdelen ise konuşmasında, eğitimlerini başarıyla tamamlayan 432 polis adayını Türk Polis Teşkilatı'na kazandırmanın gururunu yaşadıklarını dile getirdi.
Konuşmaların ardından polis adayları meslek yemini ederek keplerini havaya fırlattı. Mezuniyet coşkusunu aileleri ve arkadaşlarıyla paylaşan genç polisler, uzun süren eğitim döneminin ardından görevlerine başlamanın heyecanını yaşadı.
Mezunlardan Furkan Çeker, hayatında ilk kez bu kadar büyük bir gurur yaşadığını belirterek, ay-yıldızlı üniformayı taşıyacak olmanın mutluluğunu dile getirdi. Çeker, "Ay-yıldızı göğsümde taşıyacağım için çok mutluyum. Allah devletimize zeval vermesin. İnşallah böyle nice mezunlarımız olur." ifadelerini kullandı.
Mezuniyet törenine katılmak için Ardahan'dan gelen baba Kemal Çeker de oğlunun polis olmasının kendisi için büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirterek mutluluğunu paylaştı.





