Buca Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelinde huzur ve düzenin sağlanması amacıyla sürdürdüğü denetim çalışmalarına hız verdi. Vatandaşlardan gelen şikayetler ve rutin denetim programları doğrultusunda gerçekleştirilen uygulamalarda, kamusal alanların düzenli ve güvenli kullanılması hedefleniyor. Kent estetiğini olumsuz etkileyen ve yaya geçişlerini zorlaştıran unsurlara karşı çalışma yürüten ekipler, son olarak Kozağaç Mahallesi’nde kapsamlı bir denetim gerçekleştirdi.

Kaldırım işgallerine müdahale edildi
Özellikle yayalara ayrılan kaldırımların işgal edildiğine yönelik şikayetleri değerlendiren zabıta ekipleri, 220 Sokak üzerinde incelemelerde bulundu. Yapılan kontrollerde, daha önce yapılan uyarılara rağmen kaldırım işgaline devam ettiği belirlenen işletme ve kişilere yönelik işlem uygulandı. Denetimler sırasında yaya geçişlerini engelleyen ve kurallara aykırı şekilde kaldırım üzerine yerleştirilen malzemeler ekipler tarafından kaldırıldı. İşgal oluşturan materyallere el konulurken, bölgedeki kaldırımlar yeniden yayaların kullanımına açıldı.
Cadde ve sokaklar daha güvenli hale getirildi
Gerçekleştirilen çalışmalarla cadde ve sokaklarda yaya güvenliğinin artırılması amaçlandı. Ekipler, kamusal alanların herkes tarafından eşit şekilde kullanılabilmesi için denetimlerin düzenli olarak sürdürüleceğini bildirdi. Kaldırım işgallerinin önlenmesine yönelik çalışmalar kapsamında hem esnafa hem de vatandaşlara gerekli bilgilendirmelerin yapıldığı belirtildi. Buca Belediyesi yetkilileri, ilçede düzenin sağlanması amacıyla yalnızca işgaliye denetimlerinin değil, pazar yerlerindeki fiyat, etiket ve düzen kontrollerinin de eş zamanlı olarak devam ettiğini açıkladı.



