İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka’da faaliyet gösteren Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Muharrem ayındaki Yas-ı Matem orucunun ardından düzenlenen aşure programına katıldı. Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinlikte birlik, dayanışma, doğruluk ve iyilik mesajları öne çıktı.

Programa Başkan Dr. Cemil Tugay’ın yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi Cumhuriyet Halk Partisi Grup Sözcüsü Candaş Yeter ile dernek yöneticileri de katıldı.

Programda konuşan Başkan Dr. Cemil Tugay, Kerbela’nın kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesi olduğunu belirterek, bu zulüm karşısında boyun eğmeyen insanların örnek alınması gerektiğini ifade etti. Dünyanın neresinde haksızlık varsa sona ermesini, nerede zulüm varsa bitmesini temenni eden Tugay, yanlış yapanların artık kazanamaması gerektiğini söyledi.

Konuşmasında Hacı Bektaş-ı Veli’nin “Doğruluk dost kapısıdır” sözünü hatırlatan Başkan Tugay, toplumun dostluğa ve dost kapılarına ihtiyaç duyduğunu dile getirdi. Bunun ancak doğruluk, iyilik, alçakgönüllülük ve tevazu ile mümkün olacağını belirten Tugay, insanların birbirine doğruluk ve iyilikle yaklaşması, zor günlerde birbirine destek olması gerektiğini ifade etti. Bu anlayışın yaşatılmaya devam edildiğine inandığını belirten Tugay, kendisini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi selamladığını söyledi.

Etkinlikte konuşan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya ise Kerbela’nın yalnızca 680 yılında yaşanan bir olay olmadığını, Hakk’ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı ve insanlığın canı pahasına korunduğu büyük bir hakikat meydanı olduğunu ifade etti. Alevi Bektaşilerin Kerbela’yı yalnızca gözyaşıyla değil, ikrarla yaşadığını belirten Taşkaya, bu yolun zalime boyun eğmemeyi, mazlumun yanında durmayı, rızalıkla paylaşmayı ve insanı incitmemeyi öğütlediğini söyledi. Programda paylaşılacak aşurenin de bu anlayışın simgesi olduğunu dile getirdi.

Başkan Dr. Cemil Tugay’a destekleri nedeniyle teşekkür eden Taşkaya, geçmişte olduğu gibi bugün de kendilerini yalnız bırakmadığını belirterek, cemeviyle ilgili hiçbir taleplerinin geri çevrilmediğini ve her zaman yanlarında olduğunu ifade etti.

Konuşmaların ardından Kerbela’da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar anısına deyişler söylendi ve semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz, Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duasını okurken, programa katılanlar da duaya hep birlikte eşlik etti.

Kaynak: Bülten