İzmir Metrosu’nda sinyal sistemini besleyen kablolara yönelik gerçekleştirilen hırsızlık girişimi, sabah saatlerinde metro ulaşımında aksamalara neden oldu. İzmir Metro AŞ tarafından yapılan açıklamada, Bölge ve Sanayi istasyonları arasında bulunan sinyalizasyon sisteminde yaşanan sorunun, kabloları çalmaya yönelik girişimden kaynaklandığının tespit edildiği bildirildi.
Edinilen bilgilere göre olay, 22 Haziran 2026 tarihinde sabah saatlerinde meydana geldi. İzmir Metrosu’nun Bölge ve Sanayi istasyonları arasında yer alan ve sinyal sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişimi nedeniyle hat üzerindeki sinyalizasyon sisteminde arıza oluştu.
Yaşanan arızanın ardından ekipler sorunun giderilmesi için çalışma başlatırken, metro seferleri güvenli ulaşımın sürdürülebilmesi amacıyla geçici olarak tek hat üzerinden gerçekleştirildi. Sinyalizasyon sistemindeki sorun nedeniyle trenler güvenlik gerekçesiyle düşük hızda seyretmek zorunda kaldı.
Arıza nedeniyle özellikle Bölge ile Evka 3 istasyonları arasındaki seferlerde çeşitli aksamalar meydana geldi. Yolcuların mağduriyetini en aza indirmek amacıyla gerekli sefer düzenlemelerinin yapıldığı belirtildi.
İzmir Metro AŞ ekiplerinin yürüttüğü çalışmalar sonucunda arıza giderildi ve metro seferleri saat 11.00 itibarıyla yeniden normal işletim düzenine döndü. Yapılan açıklamada, hattaki nihai teknik çalışmanın ise işletim saatlerinin sona ermesinin ardından gece yarısından itibaren gerçekleştirileceği ifade edildi.



