Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Fas'ın Tanca kentinde düzenlenen Dünya Metropoller Birliği (Metropolis) Genel Kurulu'na katıldı. Genel kurul kapsamında Muğla, Metropolis üyelik sertifikasını alarak uluslararası yerel yönetim ağındaki yerini resmen aldı. Muğla Büyükşehir Belediyesi, "Dünya Kenti Muğla" vizyonu doğrultusunda yürüttüğü uluslararası çalışmalar kapsamında elde ettiği yeni üyelikle küresel kent diplomasisindeki temsilini güçlendirdi.
Küresel kent diplomasisinde varlığı güçleniyor
"Urban Leaders Shaping A Future For All" (Şehir Liderleri Herkes İçin Bir Gelecek Şekillendiriyor) temasıyla gerçekleştirilen genel kurulda Pekin, İstanbul, São Paulo, Barselona, Torino, Buenos Aires ve Seul gibi dünyanın önemli metropollerinin temsilcileri bir araya geldi. Muğla'nın yanı sıra Manchester, Belém, Sejong, Nairobi ve Cenevre de Metropolis ağına yeni katılan kentler arasında yer aldı. Böylece uluslararası kentler ağı, ortak sorunlara ortak çözümler geliştirmeyi amaçlayan küresel yapısını daha da genişletti.
Başkan Aras kapsayıcı kent politikalarını anlattı
Genel kurul kapsamında düzenlenen "Inclusive Cities Work For Everyone" (Kapsayıcı Kentler Herkes İçin Vardır) başlıklı oturumda panelist olarak konuşan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, kapsayıcı kent politikalarının belediyenin yönetim anlayışının temelinde yer aldığını ifade etti. Aras, eşitliğin kadınlar, çocuklar, yaşlılar ve engelli bireyleri kapsayan bir yönetim anlayışıyla mümkün olduğunu belirterek, katılımcılık, veri temelli yönetim ve güçlü iş birliklerinin kapsayıcı kentlerin oluşturulmasında önemli rol oynadığını söyledi. Uluslararası kuruluşlarla yürütülen ortak çalışmaların Muğla'nın kurumsal kapasitesini güçlendirdiğini belirterek, küresel sorunların kentlerin ortak iş birliğiyle çözülebileceğini ifade etti.
Uluslararası temaslarda iş birliği fırsatları
Genel kurul süresince Başkan Aras, Fas'ın başkenti Rabat Belediye Başkanı ve Metropolis Başkanı Fatiha El Moudni, Romanya'nın başkenti Bükreş Belediye Başkanı Ciprian Ciucu ile çeşitli belediye başkanlarıyla ikili görüşmeler gerçekleştirdi. Program kapsamında ayrıca OECD Şehirler, Kentsel Politikalar ve Sürdürülebilir Kalkınma Dairesi Başkanı Dr. Aziza Akhmouch, Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Genel Sekreteri Emilia Saiz, UCLG Kültür Komitesi Koordinatörü Jordi Pascual ve Dünya Metropolis Genel Sekreteri Jordi Vaquer ile de bir araya geldi.
Muğla'nın uluslararası görünürlüğü artıyor
Görüşmelerde Muğla'nın ekonomi, turizm, kültür, iklim eylemi, kapsayıcı kent politikaları ve sürdürülebilir yerel kalkınma alanlarında yürüttüğü çalışmalar paylaşıldı. Taraflar, Muğla'nın uluslararası yerel yönetim ağlarında daha aktif rol üstlenmesine yönelik iş birliği imkanlarını değerlendirdi. Muğla Büyükşehir Belediyesi, Metropolis üyeliği ve gerçekleştirilen uluslararası temaslarla birlikte "Dünya Kenti Muğla" vizyonu doğrultusunda küresel kentler arasındaki görünürlüğünü ve iş birliği kapasitesini artırmayı hedefliyor.





