Psikiyatri Uzmanı Dr. Mehmet Çevik, internet bağımlılığına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. 2014 yılı verilerine göre Türkiye nüfusunun yaklaşık yarısının internet kullandığını hatırlatarak, yaygın kanının aksine yalnızca çocuklar ve gençlerin değil, orta yaş grubunun da internet bağımlılığı açısından yüksek risk taşıdığını ifade etti. İnsanların yüz yüze kurduğu ilişkilerin yerini giderek dijital iletişimin aldığını belirten Dr. Çevik, bu eğilimin devam etmesi halinde internet bağımlılığının gelecek 10 yıl içerisinde en ciddi sağlık sorunlarından biri olarak öne çıkabileceğini söyledi.

Yeni bağımlılık türleri ortaya çıkıyor

İnternet bağımlılığı kavramının artık tek başına yeterli olmadığını belirten Dr. Çevik, oyun bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı ve "selfie" bağımlılığı gibi farklı alt başlıkların da tanımlanmaya başladığını ifade etti. Bu bağımlılık türlerinin kısa sürede hızla yayıldığını ve ciddi sonuçlar doğurabildiğini belirterek, Muğla'da yaşanan bir selfie kaynaklı ölüm olayının ardından bölgede çekilen selfie sayısının 10 kat arttığını kaydetti.

Hangi belirtiler terapi gerektirebilir?

İnternet kullanımının günlük yaşamı olumsuz etkilemeye başlamasının önemli bir uyarı işareti olduğunu vurgulayan Dr. Çevik, günün internetsiz başlayamaması, günde 4-5 saatten fazla internet kullanılması, gidilen her ortamda ilk olarak sosyal medyada paylaşım yapmayı düşünme ve internet nedeniyle iş, aile ya da sosyal ilişkilerin aksatılmasının profesyonel destek gerektirebileceğini ifade etti. Bu nedenle internet kullanımının yaşamın merkezine yerleşmeye başladığı durumlarda terapi sürecinin değerlendirilmesinin faydalı olabileceğini belirtti.

Kaynak: Haber Merkezi