İzmir Ticaret Odası (İZTO) haziran ayı olağan meclis toplantısı İZTO Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan İZTO Başkanı Mahmut Özgener, Çeşme Projesi konusunda açıklamalarda bulundu. İzmir’in turizm başta olmak üzere ekonomik kalkınmasına büyük katkı sağlayacağına inandıkları Çeşme Projesiyle ilgili İzmir iş dünyasının temsilcileri olarak Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile Ankara’da bir araya geldiklerini aktaran Özgener, projenin devam etmesi için görüş ve önerilerimizi paylaştıklarını söyleyerek, “Projenin çevresel sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda, bölgenin doğal yapısına ve ekolojik değerlerine saygılı bir anlayışla, tüm paydaşların katkı sunduğu katılımcı bir süreç içerisinde yeniden değerlendirilmesi gerektiğine değindik” dedi. İzmir’in sahip olduğu potansiyeli henüz tam anlamıyla ekonomik ve sosyal değere dönüştüremediğini aktaran Özgener, “Antalya, İzmir’in yaklaşık 10 katı konaklamalı ziyaretçi ağırlıyor. İki kentin doğal güzellikleri, tarihi birikimleri, sosyal olanakları ve sıcak iklimleriyle benzer özelliklere sahip. Birbirine bu kadar benzerken, turizm anlamında İzmir’in neden bu kadar geride kaldığı sorusuna odaklanmamız gerek” dedi.

Izto Baskani Mahmut Ozgener Cesme Projesi Kentin Yeni Lokomotifi Olur (2)

‘Mevcuda odaklanalım’

Temel meselenin yeni bir potansiyel yaratmak değil, mevcut potansiyeli harekete geçirerek daha etkin kullanmak olduğunu vurgulayan Özgener, “Bu çerçevede değerlendirildiğinde; Çeşme Turizm Projesi’ni, İzmir’in turizmde yeni bir vizyon ortaya koyabilmesi ve turizm gelirini yılın 12 ayına yayabilmesi adına önemli bir fırsat olarak görüyoruz. Bu Proje sayesinde; Çeşme sadece deniz, kum, güneş turizmiyle değil, gastronimiden kongre turizmine, sağlıktan spor ve inanç turizmine kadar uzanan geniş bir yelpazede katmadeğer yaratıyor olacak. Projeyi analiz ederken Çeşme’nin yalnızca bir ilçe değil, İzmir turizminin lokomotif destinasyonlarından biri olduğunu unutmamalıyız. Turizm ekonomisinin yarattığı çarpan etkisi düşünüldüğünde, öncelikle yurtiçi ve yurtdışı direkt uçuşların artması, yiyecek-içecek ve konaklama başta olmak üzere turizm ile doğrudan ve dolaylı olarak ilgili bütün sektörlerde iş potansiyelinin gelişmesine imkan sunacak. Turizmin 12 aya yayılması İzmir’den direkt ulaşılabilecek destinasyonların artmasını tetikleyerek, iş dünyamızın bu alandaki en önemli talebini çözüme ulaştıracak” şeklinde konuştu.

‘Spor turizmi de kalkınır’

Kongre ve etkinlik turizminin mevsimden bağımsız olarak tüm yıl sürdürülebilen, gelir ve eğitim düzeyi yüksek hedef grubuna yönelik bir turizm modeli olması dolayısıyla kıymetli bir turizm bileşeni olduğunu vurgulayan İZTO Başkanı Mahmut Özgener, “Kentimizde yeterli sayıda kongre merkezi olmamasına rağmen son yayınlanan Uluslararası Kongre Derneği (ICCA) raporunda İzmir kongre turizminde; İstanbul ve Antalya’dan sonra üçüncü konumda. Bu proje sayesinde kentimizin yapılacak yatırımlar ve uluslararası standartlarda yapılmış bir kongre merkezi ile çok daha iyi noktalara geleceğine inanıyoruz. Ayrıca, Proje’nin ayrılmaz bir parçası olan golf ve spor turizminin de tüm yıla yayılarak kentimiz turizmine büyük bir değer katacağına inanıyorum. Bildiğiniz gibi Antalya'ya her yıl çok sayıda golf tutkunu geliyor ve Antalya bu sayede ayrı bir katma değer elde ediyor. Çeşme'nin de golf turizmi bağlamında dünyada öne çıkan bir destinasyon haline gelmesi bu proje ile mümkün. Projeye yapılan eleştirilere saygımız sonsuz. Projeyi eleştirenlere de şunu soru sormak istiyorum: Kentimizde turizmi 12 aya yayacak proje alternatifiniz ve önerileriniz var mı? Eğer yok ise, o zaman İzmir’in turizmden aldığı payı nasıl artırmayı düşünüyorsunuz?” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Filiz Erol