İzmir Büyükşehir Belediyesi, Ödemiş genelinde yürüttüğü altyapı ve üstyapı yatırımlarıyla ilçenin ulaşım ve yaşam kalitesini artırmayı hedefliyor. İZSU Genel Müdürlüğü tarafından tamamlanan yağmur suyu ayrıştırma, içme suyu iletim hattı ve şebeke güçlendirme çalışmalarının ardından Yol Yapım, Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı ekipleri sahada üstyapı çalışmalarına başladı. İlçe merkezi ile tarihi Birgi Mahallesi’nde devam eden çalışmalar kapsamında hem ulaşım altyapısı yenileniyor hem de bölgenin tarihi ve kültürel dokusunun korunmasına yönelik uygulamalar gerçekleştiriliyor.

Üstyapı çalışmaları başladı

Ödemiş merkezde yürütülen yağmur suyu ayrıştırma çalışmaları kapsamında Emmioğlu, Umurbey ve Cumhuriyet mahallelerinde önemli altyapı yatırımları hayata geçirildi. Proje çerçevesinde 4 kilometrelik ana kolektör yağmur suyu hattı, 350 metre sıra ızgara ve 200 adet tekli ızgara imalatı tamamlandı. Özellikle yoğun yağış dönemlerinde yaşanan su baskınlarının önüne geçilmesi amacıyla gerçekleştirilen çalışmaların tamamlanmasının ardından yol ve kaldırım yenileme uygulamalarına geçildi. Altyapı çalışmaları sona eren bölgelerde üstyapı düzenlemeleri aralıksız devam ediyor.

Tarihi Birgi’ye doğal taş dokunuşu

UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’nde bulunan Birgi Mahallesi’nde ise tarihi yapıya uygun üstyapı çalışmaları sürdürülüyor. Çalışmalar kapsamında 8 bin metrekare granit küp taş döşemesi, 4 bin metrekare andezit taş kaldırım düzenlemesi ve 2 bin metrekare andezit bordür imalatı gerçekleştiriliyor. Bölgede yağmur sularının güvenli şekilde tahliye edilmesi amacıyla granit yağmur olukları da inşa ediliyor. Birgi’de kaldırım düzenlemelerinin yüzde 90’ı tamamlanırken, yol gövdesinde sürdürülen granit taş kaplama çalışmalarında ise yüzde 50 seviyesine ulaşıldı.

Merkezde 6 bin 300 ton asfalt serildi

Ödemiş merkezinde kurumların altyapı çalışmalarını tamamlamasının ardından asfalt serim faaliyetleri hız kazandı. İnönü Mahallesi 712 Sokak’ta bin 100 ton, Cumhuriyet Mahallesi Kurtuluş Caddesi’nde 2 bin 800 ton ve Umurbey Mahallesi İstasyon Caddesi’nde 2 bin 400 ton asfalt serimi gerçekleştirildi. Böylece ilçe genelinde toplam 6 bin 300 ton asfalt kullanılarak yol yenileme çalışması tamamlandı. Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin Fakülte Caddesi, Fabrika Caddesi ve Mercan Sokak’taki asfalt uygulamalarını ise etaplar halinde sürdüreceği bildirildi.

İçme suyu altyapısı da güçlendirildi

İZSU tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında Ödemiş’in içme suyu altyapısında da önemli iyileştirmeler yapıldı. İlçe merkezinin su iletim kapasitesini artıracak ana iletim hattının yenilenmesine yönelik çalışmalar devam ederken, yeni sondaj kuyuları açıldı ve iletim sisteminde çeşitli düzenlemeler gerçekleştirildi. Hayata geçirilen yatırımlar sayesinde geçmiş yıllarda içme suyu yetersizliği yaşanan mahallelerde önemli ölçüde iyileşme sağlandı. Yapılan çalışmalarla birlikte ilçenin içme suyu arz güvenliğinin güçlendirilmesi hedefleniyor.

Muhabir: İpek Kırca