Bornova'da Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen İmam Hüseyin ve Kerbela Şehitlerini Anma Programı'nda, Kerbela'da yaşanan acı ve Hz. Hüseyin'in adalet mücadelesi anıldı. Yeşilova Ehl-i Beyt Camii Derneği'nin organizasyonuyla gerçekleştirilen programa Bornova protokolü, bölgedeki Ehlibeyt derneklerinin temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programda, 680 yılında yaşanan Kerbela olayını anlatan canlandırma sahnelendi. Duygusal anların yaşandığı etkinlikte Kerbela'nın İslam tarihindeki yeri ve günümüze yansımaları ele alındı.
Kerbela'nın acısı asırlardır dinmedi
Programda konuşan Bornova Kaymakamı Muzaffer Şahiner, Kerbela'da yaşanan acının aradan geçen 1387 yıla rağmen İslam âleminin ortak hüznü olmaya devam ettiğini belirtti. Hz. Muhammed'in torunları Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'in şefaatine erişme temennisinde bulunan Şahiner, Hz. Hüseyin ve beraberindekilerin dünyada çektikleri sıkıntıların ilahi lütuflarla karşılık bulduğunu ifade etti. Kişinin sevdiğiyle beraber olacağını bildiren hadisi hatırlatarak, programa katılanlara teşekkür etti.
"Zalimlerin zulmü asla başarılı olamayacak"
Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki de konuşmasında, Ehlibeyt'e yönelik saldırının aradan geçen asırlara rağmen unutulmadığını ve unutulmayacağını söyledi. Kerbela ile günümüzde yaşanan olaylar arasında değerlendirmelerde bulunan Eşki, İsrail'in Filistin, Gazze ve Lübnan'daki saldırılarına değinerek bu gelişmelere tepki gösterdi. Zalimlerin silah gücüyle kurmaya çalıştığı düzenin kalıcı olmayacağını ifade ederek, Kerbela anmalarının benzer acıların tekrar yaşanmaması adına toplumsal hafızanın korunmasına katkı sunduğunu dile getirdi.
"İslam’ın Hz. Hüseyin’e vefa borcu vardır"
Yeşilova Ehl-i Beyt Camii Hocası Abdullah Şabahat ise Muharrem ayı dolayısıyla Ehlibeyt dostlarına başsağlığı dileklerini ileterek konuşmasına başladı. Hz. Hüseyin'in İslam'ın özünü korumak adına canı ve kanıyla mücadele verdiğini belirterek, bu nedenle İslam dünyasının Hz. Hüseyin'e vefa borcu bulunduğunu ifade etti. Hz. Muhammed'in, Hüseyin'in hidayet ışığı ve kurtuluş gemisi olduğunu bildiren hadisini hatırlatan Şabahat, Ehlibeyt dostlarının bu anlayış doğrultusunda Kerbela'nın unutulmaması ve gelecek kuşaklara aktarılması için bir araya geldiğini söyledi.





