İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayının birlik, beraberlik ve paylaşma kültürünü yaşatmak amacıyla kentin dört farklı noktasında aşure dağıtımı gerçekleştirdi. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda düzenlenen etkinlikte toplam 10 bin 500 kişiye aşure ikram edilirken, ihtiyaç sahibi mahallelerden vatandaşlar için ücretsiz ulaşım hizmeti de sunuldu. Konak Meydanı, Buca Şirinyer Meydanı, Karşıyaka Vapur İskelesi ve Bornova Metro İstasyonu çıkışında gerçekleştirilen etkinliğe İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı, Sosyal Hizmetler ve Yardımlar Şube Müdürü Sultan Tut ile Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Başak Bayram da katıldı.

Ücretsiz ulaşım, rengarenk aşure

İzmir Büyükşehir Belediyesi aşçıları tarafından hazırlanan aşureler, meyve ve kuru yemişlerle süslenerek vatandaşlara ikram edildi. Aşure kazanlarında oluşturulan ay yıldız figürü de etkinliğe görsel bir zenginlik kattı. Etkinlik kapsamında özellikle ihtiyaç sahibi ailelerin yaşadığı bazı mahallelerden vatandaşların etkinlik alanlarına ulaşabilmesi için otobüslerle ücretsiz ulaşım desteği sağlandı.

“Canla başla çalışıyoruz”

Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Gonca Erdem, muharrem ayı boyunca Alevi kültür dernekleri, cemevleri ve diğer sivil toplum kuruluşlarından gelen talepler doğrultusunda oruç açma yemekleri hazırladıklarını belirtti. Erdem, 16-27 Haziran tarihleri arasında 6 bin 190 kişiye toplam 24 bin 460 öğün yemek ulaştırmayı hedeflediklerini aktarırken, muharrem ayının simgelerinden olan aşure dağıtımını da bu kapsamda gerçekleştirdiklerini ifade etti. Üretimlerin gıda mühendislerinin denetiminde ve hijyen kurallarına uygun şekilde hazırlandığını belirterek, vatandaşların güvenle tüketebilmesi için çalışmalarını titizlikle sürdürdüklerini söyledi.

“Gece vardiyasına kaldık”

Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Hüseyin Sönmez de 15 kişilik ekiple gece vardiyasında çalışarak yaklaşık 11 bin kişilik aşure hazırladıklarını belirtti. Sönmez, hazırlanan aşurelerin vatandaşlara afiyetle sunulmasını temenni ederken muharrem ayının birlik ve bereket getirmesini diledi.

“Şölen gibi etkinlik”

Etkinliğe katılan vatandaşlar, düzenlenen organizasyondan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Gülseren Akan, etkinliğin paylaşma ve dayanışma duygusunu güçlendirdiğini belirterek, organizasyonun şölen havasında geçtiğini ve benzer etkinliklerin devam etmesini istedi. Zelal Can Akkuş ise hem aşure ikramı hem de ücretsiz ulaşım hizmetinden memnun kaldığını ifade ederek özellikle yaşlılar, çocuklar ve kadınlara yönelik hizmetleri olumlu bulduğunu söyledi. Naciye Doğan da düzenlenen etkinliği beğendiğini belirterek emeği geçenlere teşekkür etti.

Muhabir: Nazlı Şentürk