İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, muharrem ayı kapsamında Kınık Çepni Boyu Derneği tarafından düzenlenen Geleneksel Muharrem Ayı Lokması programına katıldı. Kınık'ta vatandaşlarla bir araya gelen Tugay, yas-ı matem orucunun açılmasının ardından birlik, beraberlik ve dayanışma mesajları verdi. Programa; Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur, Bergama Belediye Başkanı Prof. Dr. Tanju Çelik, belediye meclis üyeleri, Kınık Çepni Boyu Derneği Başkanı Salim Yılmaz ile mahalle muhtarları da katıldı.
Pazar esnafı ve vatandaşlarla buluştu
Program öncesinde Kınık Cuma Pazarı'nı ziyaret eden Başkan Tugay, üreticiler ve vatandaşlarla sohbet etti. Esnafın taleplerini dinleyerek, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Kınık Belediyesi iş birliğinde ilçede gerçekleştirilecek altyapı ve üstyapı yatırımları hakkında bilgi verdi. Daha sonra ilçe esnafını ziyaret eden Tugay, vatandaşlarla bir araya gelerek bölgenin ihtiyaçları üzerine görüş alışverişinde bulundu.
Yas-ı matem orucu lokmalarla açıldı
Muharrem ayı programı kapsamında Alevi dedeleri Musa Kılınç ve Kemal Kılınç eşliğinde dualar edildi. Yas-ı matem orucu birlik ve beraberlik dilekleriyle açılırken, hazırlanan lokmalar katılımcılarla paylaşıldı. Programın ardından Başkan Tugay, dernek binasında vatandaşlarla buluşarak talepleri dinledi ve sohbet etti.
Dayanışma ve kardeşlik mesajı verdi
Program sonunda konuşan Başkan Cemil Tugay, muharrem ayının birlik, kardeşlik ve dayanışma duygularını güçlendiren önemli bir dönem olduğuna dikkat çekti. Tutulan oruçların ve edilen duaların kabul olmasını temenni ederek, toplumun ortak değerleri etrafında kenetlenmesinin önemini vurguladı. Dayanışma, kardeşlik hukuku ve iyi niyetli çabalardan vazgeçilmemesi gerektiğini belirten Tugay, Kınık, Bergama ve çevre mahallelerin gelişimi için çalışmayı sürdüreceklerini ifade etti. Görevlerinin vatandaşlara hizmet etmek olduğunu dile getirerek, insanların refahı ve yaşam kalitesinin artırılması için çalışmaya devam edeceklerini söyledi.
Binlerce kişiye sıcak yemek desteği
İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayı boyunca Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda kent genelindeki Alevi Kültür Merkezleri, cemevleri ve derneklere oruç açma yemekleri ulaştırdı. 16-27 Haziran tarihleri arasında yürütülen çalışmalar kapsamında 6 bin 160 kişiye toplam 24 bin 640 porsiyon sıcak yemek desteği sağlandı. Ayrıca kentin dört ilçe merkezinde yaklaşık 8 bin kişiye aşure ikram edilerek muharrem ayının paylaşma ve dayanışma geleneği yaşatıldı.





