İnsan sosyal bir varlıktır ve toplum içinde yaşarken çevresiyle iletişim halindedir ve olmak zorundadır. Etkili iletişim kurulamaması halinde bireyler arasında anlaşmazlıklar ortaya çıkması kaçınılmazdır.

İletişim aslında varoluşun temelini oluşturur. İnsanın kendi ile olan iletişimi nasılsa çevresiyle olan iletişimi de öyledir. Kendi içinde kendisiyle samimi iletişim kuran kişi dışarıda başkalarıyla da etkili iletişim kurabilir. Bu nedenle bireylerin çevresiyle doğal ve samimi iletişim kurabiliyor olması pozitif sonuçlara ulaşması için çok önemlidir.

Dünya Değişim Akademisi uzmanları; etkili iletişim kurmak için kelimelerin doğru kullanılması, duygudaşlık ve hoşgörüye sahip olunması gerektiğini belirtiyor.

Aynı zamanda etkili iletişim kurabilme yolunun, bireylerin konuya yaklaşım tarzının eleştiriye açık ve ön yargısız olması ve sözel olduğu kadar bedensel dilin de iyi kullanılması gerektiği söyleniyor değişim uzmanları tarafından.

Bireyler etkili iletişim kuramazlarsa problemleri çözmek yerine karşı tarafın anlamasını bekler ve iyi bir dinleyici olmaz, düşünmeden konuşular. Bunun sonucunda da problemle ilgili yapıcı olmak yerine yıkıcı ve olumsuz davranarak karşı tarafı suçlarlar. Bu tavır, durumu daha da içinden çıkılmaz bir hale getirir ve probleme yeni problemler eklenir.

Böylece iletişimde yaşanan yanlış yaklaşımlar sorunun artmasına neden olur. Oysa sağlıklı iletişim kurabilmek her türlü ilişkide problemlerin oluşmasını en başta önleyecektir.

Dünya Değişim Akademisi bu konuda “Etkili İletişim Sanatı” değişim programını öneriyor. Bir ay süren süreç sekiz çalışmadan oluşuyor. Her çalışmada etkili iletişim kurma ile ilgili yeni bir bakış açısı oluşturan teorik bilgilendirme ve ardından pratik uygulama yapılıyor. Böylece kendimizle ve çevremizle iletişim hakkında farkındalık yükseliyor. İçsel, dışsal engelleri fark ederek onları bırakıyoruz. Etkili iletişim kurmayı deneyimliyoruz.